måndag 10 november 2008

symässa

På fredagen åkte jag till symässan i Kista. En nybyggd mässhall nära centrum vid T-bane- utgången fanns en skylt "800m" till mässan -det var minst det tredubbla -sista biten dessutom en ringlande lerig stig runt vattenpölar stenar och byggstaket .Högklackat kändes inte rätt -Väl framme vid entren var det bara att konstatera att man inte var ensam ca 150pers.före i kön väl inne kändes allt värt besväret---Allt det tjusiga som mötte blicken allt från tyger växtfärgade garner till broderier och pärlarbeten----i en monter stod en dam (som senare visade sig vara från Borgå) och sålde Julkort handgjorda av "frivoliteer" som hon format till änglar ,stjärnor och blommor - 3 stycken för 100kronor- vi pratade en stund om lite ditt och datt ,sen visade jag mitt virkade fatunderlägg det som är gjort av kapsyler hon tyckte det var jättefint och frågade om jag sålde det .Njaa -vi kan väl g öra ett byte tre kort mot ett underlägg -OK- och affären avklarad .sedan blev det några stickbeskrivningar handmålad brosch magnetiskt pärlband Thailänska blommor plus en massa nya ideer --så mässan var väl värd besöket..

5 kommentarer:

Maria sa...

Vad är frivoliteer nu igen? Tror jag har vetat men glömt bort!

sonja sa...

Man har en liten spole med tråd på och med den knyter man öglor som man formar till små nätta mönster,svårt att förklara men det är en gammal teknik.

Anonym sa...

Renja jag har skickat till Tommys telefon försökt kontakta dej här...men du har inte skickat någon mail adress...gör ännu ett försök...min mail är ciab68@hotmail.com...hoppas du har en adress som jag kan maila mitt ärende på.
Mässan verkar ha passat dej som han den i handsken känner jag på mej...:-)

H.Cia

Anna sa...

men Maria håller du inte på med såna där frivolter eller vad de nu var, jag trodde det var just din grej.

Anonym sa...

Frivolter gör man väl i gymnastiken eller ?